torsdag 21 augusti 2008

Smått och gott, uppladdning inför söndag

Provavgiften för KKL är betald!

Träning i Hagaparken igår. Jobbade med fotgående och positiv kontaktsignal (stopp) samt körde några raka linjetag genom "klurigare terräng". Dvs, den raka linjen jag valde var inte den mest uppenbara att lägga ett rakt linjetag på... Körde delvis dolt och det gick riktigt fint. Tävlingsnerverna börjar komma smygande!

På slutet gick vi över den stora ängen på väg hemåt. Störning som störning? Där var det i alla fall fotgående förbi inte mindre än tre pågående brännbollsmatcher med mer eller mindre ängsliga studenter, stackare...jobbigt att slängas ihop för "trevlig samvaro" med brännboll när allt är en enda lång "try out" för att se om man kan hitta nån juste kompis och försöka att undvika att göra bort sig... Friskis och svettis var också där och härjade, samt ett gäng småknattar på fotbollsträning. Och så jag och Speja då, som gick fot och gjorde vändningar för följsamheten. City-hundar blir rätt bra på att sortera bort brännboll efter ett tag!

I morse: Kondition! Löpning runt brunnsviken i lugnt tempo. ca 13 km totalt och längre än så tänker jag inte springa med Speja bredvid. Hon blir riktigt trött av löpningen, men visar det ju såklart först efteråt.

I morgon lunch packar vi bilen med hund och allt och så bär det av ner mot Småland. Fredag kväll tänker jag ägna åt långa raka linjetag på vatten med störningsmarkering, samt lägga ett större sök för det var länge sen Speja fick gå på. Lördag blir "aktiv vila" med lite fotgående och positiv kontaktssignal och på söndag smäller det! Hinner nog inte blogga så mycket mer och tar inte med mig datorn till småland, men uppdaterar så fort jag kan på söndag. Håll tummarna är ni söta! (Familjen Raneryds tassar och tummar må vara många, men ni andra övriga får gärna ansluta!)

Ha det gott!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Lycka till. Vi håller tummarna!!!

Cecilia sa...

Skalman hejar också såklart