måndag 18 augusti 2008

Ny träningsvecka

Ikväll springer vi 10 kilometer på Lidingö.



Borde försöka hitta ett bra ställe att köra några långa raka linjetag på vatten på också, men det får bli senare i veckan! På fredag åker vi till småland! Där vid sjön intill svärföräldrarnas sommarhus finns riktigt bra vattenaporteringsmöjligheter. I värsta fall får det bli genrep på fredag sen eftermiddag inför jaktprovet på söndag morgon. Vi går ut som andra par om det är ett par-prov... (Är det walk up kan vi hälsa hem!) Ska bli väldigt kul att starta på prov igen, det känns verkligen som evigheter sedan vi var i Kuså och fightades. I helgen när jag var och tittade på Dåwö-provet blev jag nästan sur för att jag åkt dit när jag visste att jag ändå inte fick starta, så tävlingssugen var jag!!! (ha, ha, jag är lite galen tror jag!)

Kul med hunderi! Både jag och Speja ser ut att skratta mitt i den roliga "sortera bort störningen-övningen" som Håkan och carina utsatte oss för på kennellägret i Norberg. Foto och rättigheter tillhör Raneryd!


På provet i småland har de en exteriörbeskrivare på plats och man kan exteriörbeskriva för en hundring. Jag ska passa på att fixa den åt Speja då. Smidigt värre!

Inga kommentarer: