tisdag 16 september 2008

ÖKL på Ökna

Öppnade PM för ökl ökna den 27 september.

Katalognummer 1-24 är ordinarie. Speja har nummer 19.
Jag utläser, utan att det står, W A L K U P!

Och att vi går i femte kvartetten, förmodligen sent på eftermiddagen.
Jahapp, samma provupplägg som förra året alltså.
Just nu hoppas jag att de då något överambitiösa jaktgymasieeleverna lugnat sig något. 1 timme och 45 minuter kändes väl långt då och gör det förmodligen fortfarande. 100 meter vattendirigering längs med vass kändes elitprovsaktig då och gör det förmodligen fortfarande.

På torsdag åker vi till Helena och tränar. På fredag åker vi på andjakt. I helgen åker vi och tittar och tränar passivitet på Enköpingsprovet och under veckan samlar vi kraft, tränar raka linjetag på vatten och jag agerar GESTAPO på fotgåendet. Målet är att flytta bak fotpositionen med nån decimeter...och slippa en urballning på ovan nämnda walk-up.
Stay tuned!
Förresten så pågår det vadslagning om Öknaprovets genomförande eller ej. Jag tror iskallt på att Speja börjar löpa den 24-25 september. Anita gissar 30:onde och att Speja är klar för ekl (misstänker starkt att hon är partisk i frågan och att hon som grym uppfödare måste ta på sig rollen att vara den positiva och stärkande). Sambon Anders tippade också att löpet kommer efter den 27:e... Vad som liger i potten är ännu oklart, men jag vill verkligen INTE vinna!

Vid sjön på sambons familjs sommarställe fungerar det utmärkt att träna raka linjetag på vatten. Synd att det var längesen vi var där...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag går faktiskt på Anitas linje. Nå´n slags uppfostran har väl hunden fått med sig i bagaget också och det tror jag Anita VET :o)
Man väntar med löp till efter start och man ser till att få börja träna till Elitklass när valperiet är överstökat ;o) sådetså!
Jag hoppas vi kan komma och titta och hålla tummar på plats. Vore kul och kul att vi ses i helgen också!
Tack för tips om sjukgymnast!
Vi ses!
Kram
Jill

Cecilia sa...

Klart att ni hinner starta! Träna på så kommer det att gå kanon
Vi håller tummarna nere i Göteborg
Cecilia & Skalman

Anonym sa...

Kick ass på Ökna!