torsdag 25 september 2008

Det blir ingen start

Idag stryker jag oss från Ökna-provet. Jag gör det med lite sorg i hjärtat, såklart, men med både Anitas och Helenas goda minne. Det känns både trist och rätt på samma gång och jag tror det är det bästa just nu.

Anledningen: Det är lite för mycket stress och press, något som påverkar både Speja och mig negativt och jag vill inte att den känslan ska eskalera.

Tycker mig ana en svullnad och jag tror att löpet är här inom kort. Våren är full av prov! Nu lägger jag över fokus på att träna i lugn och harmoni under resten av hösten och på kommande, förhoppningsvis, valpkull.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du gör klokt i att inte starta, NI HINNER!! Hon har varit så duktig i alla fall denna höst, lägg inte mer press på henne än nödvändigt! Tänk på vad mycket bättre DU mår när du taggar ner med tempot, hon känner nog likadant! Specielt nu när hon ska löpa. Herregud, en annan vet väl själv hur det känns när man löper! :) KRAM KRAM!

Anonym sa...

Förstår att det känns lite tråkigt att stryka er men tycker du gör helt rätt. Ni har ju så mycket att se fram emot i höst och tid för provstart finns ju kvar. Finns ju ingen anledning att stressa fram något!
Ha det gott!
Jill och grabbarna bus!

Cecilia sa...

Ibland måste man ta beslut som man inte gillar om man är en tävlingsmänniska, men att starta när det inte kännas rätt för varken dig och Speja är ju ingen bra idé. Nu väntar vi med spänning på valpnyheter istället

Hälsar Cecilia och Skalman

Anli sa...

Hej! Va kul att du hittade till bloggen och TACK för kommentaren, det värmer altid och du är SÅ välkommen att kika in ofta :) När jag ser din blogg så kan jag säga att jag oxå kommer att kika in, är i tankarna på att skaffa en hund :)

Kram!

Anonym sa...

Speja-Lets go to Kuså änd kick butt! ;-)
Kramar från Skaraborg