måndag 17 november 2008

Vad ska valpen heta 2?


Eftersom jag i alla fall har över 50 prenumeranter, som alltså automatiskt får ett mail varje gång jag uppdaterar, på träningsbloggen så bad jag även mina läsare där om hjälp. Namnhjälp alltså.

Först var de ganska kassa med namnen, men det tog sig under dagen och plötsligt så hade CJ kommenterat.

"Tärna, som i Tärna -mitt bästaste, så som du skriver i högerspalten!".

Jag kände efter. Och ja, sen smälte jag. Tärna som i min älsklingsby, som mitt gamla liv och som ordet som alltid får mig på glatt humör.

Tärna eller Kika.
Sakta men säkert kommer vi närmare ett beslut! Andra namn som också var fina var Spåra (klockrent ju, men alldeles för likt Speja med Sp i början, har man två jobbsugna labbar vid fötterna piper ju båda iväg när man kommit så långt som til sp.) och Chilla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns bara 4 alternativ, i ordning: Bosse, Barbro, Fiskbritt eller Maltbjörn!

Sofy sa...

För att vara anonym så är personen väldigt engagerad och envis?! :)

Anonym sa...

Den där Anonym tycker jag att du ska ta i örat...jag misstänker att det är en person i din närhet.
Tärna är ett genialt förslag, tänk att kombinera bägge dina "världar" i ett och samma namn. Dessutom är det vackert!

Anonym sa...

Skulle du inte falla för Tärna så kanske Vissla,Trixa,Vittra eller Lyssna faller på läppen?

Anonym sa...

Tärna är jättefint och dessutom inget som var och annan hund heter. Ska bli spännande att höra vad du bestämmer dig för!