tisdag 25 november 2008

Hej mitt vinterland!

Sedan i torsdags har jag inget internet hemma. I min träningsblogg kan man med spänning (?) följa såpan. Lite kort kan jag säga att jag nu ringt tre samtal innehållande felanmälan och igår fick jag till slut comhem att ta emot min önskan om att få ut en tekniker. Detta är underligt eftersom skälet till att jag ringde från början var att vi fått ett vykort från comhem med uppmaningen att boka en tid. "Vi misstänker fel i er bostad". Mycket riktigt, när jag kom hem den dagen hade vi förlorat både bild och internetupkoppling som en direkt följd av att comhem varit i vår fastighet och skruvat eftersom några grannar felanmält sin uppkoppling. Innan de var där hade vi grym bild.


Den tredje december anser de sig att ha tid att ordna det de ställde till med.


Kontentan är att jag inte kan lägga upp bilder (och måste stjäla tid att blogga). Hade jag kunnat hade jag försett er med bilder av en dräktig och i april femårig tikvalp.
Speja älskar snö. Igår visade hon upp den passionen genom att rulla sig, kasta sig med fart, glida på rygg i nerförsbacke och dyka. Jag kunde inte låta bli att storskratta och förvånade flanörer som gick förbi parken kunde inte låta bli att stanna, betrakta och le de också.
Härligt att beskåda sån livsglädje den trista timmen mellan fem och sex när man är hungrig, trött och kanar hem på ben som ännu ej vant sig vid vinterväglag.

Inga kommentarer: