torsdag 20 november 2008

Ultraljud

Klockan 12 var jag hos veterinären med Spejsen. Äntligen skulle vi få svar!!!

Framme vid receptionen vägde jag in damen på 26,2 vilket är ungefär 2 kg mer än en riktigt bra matchvikt. Där frågade de också om hon kissat nyligen och lite lätt förvirring uppstod. När jag ringde och bokade tiden för tre veckor sedan skulle hon vara "ordentligt rastad" innan, så jag hade på vägen till djurakuten sett till att så var fallet. Vid receptionen sa djurskötaren att det varit bra om hon inte hade kissat innan. Suck. Nervös väntan innan vi fick komma in till veterinären. Var besöket förgäves nu?!

Veterinären välkomnade, hon klämde och kikade på Speja och sen lades hon upp på bordet. Lätt rakning av magen och sen gel och ultraljud. På skärmen hittade vi ganska omedelbartbums en valp, sen en till och sen en till och sen en till!
Fyra valpar kunde vi ses tydligt på samma bild. Jämnstora och med små virvlanade prickar till hjärtslag!!! Kanske är det fler än fyra, förmodligen och högst troligt sa veterinären.


Sen betalade jag, ringde kennelmamman och fnissade och återberättade, vi finssade lite gemensamt och sedan köpte jag sushi att fira med!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Så skoj att få följa med på färden när ett nytt litet Thorsvi-gäng ser dagens ljus!
Massor av lycka till från oss!
Åsa m. flock i Uppsala

Anonym sa...

Vad roligt & spännande. Nu håller vi tummar och tår att allt går bra hela vägen och att många små friska krabater får se dagens ljus...eller julens ljus kanske eller tärnans ljus ;)eller...
Lycka-till-kramar!
Från Vendelsöflocken

Sofy sa...

Tack Jill och Åsa!
Det blir verkligen en bra julklapp!!!