tisdag 11 november 2008

Drömmar och dräktighetstecken

I tre dagar har Speja nu tvekat inför matskålen. Kikat lite upp på mig med fundersam blick. Tagit steget fram efter varsågod! Funderat lite till. Liksom samlat sig och tagit sats och sen börjat äta. Långsamt.

I morse dröjde det lång tid innan jag till slut hörde hur hon började tugga i sig av frukosten.

Stor aptit. Trötthet. Nu trötthet och sämre aptit.

Inatt drömde jag att Speja födde två brunsvarta valpar. Liksom lite tigererade. De var små korvar som helt plötsligt var ca 8 veckor gamla och levde rövare. Båda var ganska stora och hade ett misstänkt underbett och uppåtnos.

Jag var arg på Anders i drömmen. Naturligtvis var det HAN som låtit Speja umgås med hans systers boxerhane Adrian och det hade blivit boxadorer av det hela. Hur tusan skulle jag förklara det här för Anita hade han tänkt???
Sen vaknade jag. Inga boxadorer i lägenheten. Speja har inte träffat Adrian sedan i augusti ( förresten är han kanske kastrerad, jag vet inte? ) och den enda boxer Speja träffat under hösten är Janes boxertik Xena. PHU.

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Hahaha!

Anonym sa...

hahaha...det var en riktig mardröm kan jag tänka mig.
Nu får vi hoppas det blir ett gäng fina LABRADORER :o)

Ha det gott och dröm vackra drömmar ;)
Kram
Jill

Sofy sa...

Jill: vad söt du är! TACK!

Jane: hm... Undrar om vi umgås FÖR mycket?! ha, ha

Löpning & Livet sa...

haha.. men söta är dom!