torsdag 2 april 2009

En härlig dag

Det är vår! Igår undersökte Joy krokusarna på innergården, och satt med glädje och nyfikenhet med mig tre trappor upp på balkongen!

Idag har vi varit i Uppsala för apporteringsträning. Speja och jag njöt av solen och vårvärmen under tiden som vi tränade mot olika dirigeringsområden, jobbade med närsök och med markeringar.

I veckan har jag försökt att få in närsöket lite bättre och jag kunde se att det var lite lite bättre idag än förra veckan. Dirigeringsträningen går verkligen toppenbra, Speja är säker att rikta, sorterar bort störningsmarkeringar och fungerar bra att trycka ut förbi invittrat område. Hon är lugn och fokuserad vid sidan och jag upplever att det finns ett stort förtroende när vi jobbar ihop vilket känns så himla roligt!

Till nästa vecka ska jag ta tag i stoppsignalen som faktiskt just nu inte alls är riktigt så bra som jag vill att den ska vara. Hon stannar, men inte med den speed som jag vill se!

Joy och syrran Mondi härjade runt ett tag efter träningen, och satt tillsammans i buren i Anitas bil under tiden vi tränade. Under eftermiddagen har vi tränat lite kontakt och fotgåendelek.

Jag är väldigt nöjd med mina hundar idag!

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Du ska vara en stolt mamma, de var/är otroligt vackra och väluppfostrade (även om Joy är duktig på att tugga på saker som inte är ämnade för henne).

Johan sa...

Intressant ord vändning: stanna med speed.

Åsa sa...

Härligt! Och vilka mysiga balkongbilder. Ha en bra helg!

/Uppsalaflocken