torsdag 16 oktober 2008

Hundlöst bloggeri om dagens träning

Idag har vi tränat hos Helena igen!

Våra varannan-torsdag träningar är verkligen kanon. Kvalitet i varje minut. Vi tänker, analyserar och tar oss och framförallt hundarna mot nya nivåer. Utvecklingen går ständigt framåt och det genom Helenas genomtänkta övningar. Idag gick jag med Speja, Anita gick med Speys och Agneta gick med Kiwi. Tyvärr lämnade jag kameran hemma, det regnade ju fiskt.

Närsöksövningar, områdesträning, bumper- och skottapportsmarkeringar varvades och vi gick mycket på linje. Speja var lugnet själv. Otroligt skönt att se och känna att vi åtefrunnit harmonin!

Helena hade med sig Eddie och Sweep, och två hanhundar som är mer olika till utseendet får man leta efter! Sweep, liten och nätt och försynt. Eddie stor ock kraftig och mycket mer "här kommer jag". Som avslutning stämde vi av hur intresserad Speja var av uppvaktning. "Sådär" tyckte hon om Eddies lugna men klart flitiga uppvaktning. Det verkar som att Anitas plan om resa söderut kring tisdag verkar bra.

Anita fick med sig Speja hem för vidare färd mot Skåne efter helgen och hon rapporterar att Speja funnit sig väl tillrätta. I mitt vardagsrum är det lite väl tomt tycker jag.

Inga kommentarer: