tisdag 2 december 2008

Mutor

Att hinna:
-Riva kök (stambyte, dra om vatten, el, riva upp golv, slipa trägolv, riva skåp, spackla väggar)
-Bygga kök (Ett snyggt och praktiskt sådant. Som valptänder inte gillar)

-Läsa om lite hundböcker och uppdatera hjärnan på hur det är att ha valp.
-Komma fram till och skriva ner tecken, kommandoord och visselsignaler till valpen.
-Få prinsen att förstå vilka regler som gäller när man uppfostrar och utbildar en hund.
-Komma fram till och skriva ner en utbildningsplan att ha och stödja sig mot. (som självklart kommer att behöva revideras, men en plan är ju alltid bra att ha, även om planen säger "Ta det lugnt med apporteringen!")
-Städa undan prylar som inte bör tuggas på. Köpa några saker som kan tuggas på.

-Tänka över vårträningen för Speja och hitta en tävlingsplan.

Phu...tur att jag bakade lussebullar och pepparkakor igår så jag har nåt att muta kennelmamman med när hon ska hjälpa mig med allt detta! Så skönt att ha någon erfaren att luta sig mot när huvudet fylls av frågetecken om hur man bäst löser saker och ting.

(Okej då. Bygga kök räknar jag inte med att få så värst mycket stöd kring och högläsning är väl kanske lite sent. Städa får jag väl göra själv och investera i tuggleksaker likaså. Men i övrigt hjälper nog lussebullarna bra. De blev grymma!

Och ja. Jag är larvigt stolt. Inte för bedriften att baka lussebullar i sig, utan för bedriften att baka tre plåtar perfekta lussebullar i gasugn utan temperaturangivelse. Här gäller det att ha den rätta touchen, gissa, reglera i blindo, snurra plåten och mumla formler och inte för en sekund tappa koncentrationen eller uppmärksamheten på vad som sker i ugnen. Det är en svår konst och otaliga gånger har jag fått se mig besegrad. Muffins, tjockpannkakor, bullar och gratänger har åkt i soptunnan. Igår kväll var jag äntligen chef över gasugnen. YES!!!)

Inga kommentarer: