fredag 3 juli 2009

Fler A-barn!

Klockan slog 21 och jag tog med mig den söta valpunghunden till den lilla närliggande parken för ett träningspass. Hon kan den parken utan och innan, så därför tog jag med mig en dummie för att göra "bär, kom, lämna av" övningen utomhus första gången.

Vilken lycka när hon trippar som ett ljus vid min sida, fast håller exakt rätt låga profil samtidigt!
Vilken lycka när hon griper, bär och lämnar av som hon inte gjort annat!
Vilken lycka när hon söker intensivt så nosen kluckar till höger om sig på mitt kommando!
Vilken lycka att hon kan sitta stadigt när jag sviscar med dummien och slänger den retligt lågt och fort förbi henne!

I helgen bor Joppe och Speja hos min mor och far, vi ska på bröllop i Åmål prinsen och jag. Hoppas att hon fortsätter att visa upp sina goda égenskaper!

1 kommentar:

Jörgen, medfödare sa...

val-pung-hunden? vad är det för en sort?