onsdag 29 juli 2009

Brorsan!

Idag har jag, Speja och Joy träffat storebror med familj och stiftat bekantskap med den gula hanvalpen Egon. Nu finns det inte mindre än fyra hundar vid familjesammankomsterna framöver. En strävhårstax (mammas o pappas), mina två svarta och brorsans gula labrador!



Min storebror med sambo har slagit till på en gul jaktlabradorhane från Happy birdhunters kennel. Ingen mindre än Garronpoint Mole är pappa till kullen vilket gör våra hundar ttill halvsyskon.

EGON visade sig vara en mycket lugn och försynt herre, ja, den lugnaste labradorvalp jag någonsin träffat. Han såg förskräckt men lite nyfiket på tok-Joy men gav sig inte ut på några utflykter med henne. Vi får se vad som framtiden bjuder, men just nu skulle han enkelt kunna liknas med tjuren Ferdinand. Man kan sammanfatta dagen med att jag inte såg det blekaste av något släktband (vilket jag såklart heller inte väntat mig, men det kan ändå konstateras) och jag önskar att jag hade lite mer av Ferdinand i Joys genbank...

Inga kommentarer: