torsdag 9 juli 2009

Shopping inför helgen

Idag har det regnat sådär galet mycket som det inte borde få göra. Inte i juli, å andra sidan så startade jag min semester idag klockan 16 så jag hoppas att det vänder från och med nu!

Under dagens långlunch (pga planerat strömavbrott på jobbet) hann jag "kitta" mig inför helgens kennelträff. Det blev två par långbyxor och ett par shorts. På Intersport hade de rea på haglöfsbyxor så det blev ett par gröna där, och så ett par svarta från everest. Min kroppstyp funkar dåligt i de annars superhärliga Lundhagsbyxorna med stretchig förstärkning på bak och knän. jag har för långa ben, för breda lår men samtidigt för smal midja för deras modell... skumt! Dessvärre kommer jag väl bli blöt av regnet i helgen, mitt regnställ har sett sina bästa dagar. Jag satsar istället på flera ombyten så att man kan ta på torra kläder allt eftersom.

I morgon går jag en sväng till apoteket för myggmedel och ett fästinghalsband. Mina betonghundar ska ju nu vistas flera veckor i sträck i grönskan och då behövs ett bättre skydd än min dagliga genomsyn. Planen är att sätta halsband på Joy men låta Speja få "glida med" på den behandlingen. Det vore lönlöst att sätta scalibor på Speja, det halsbandet skulle vara avtuggat inom en kvart och med tanke på hur mkt Joy klänger på sin mor kommer hon nog se till att även Spejas päls får del av fästingmedlet. De sover ofta i samma korg och brottas och busar, tillsammans med min genomgång av Spejas päls är det nog fullgott skydd hoppas jag.


Vi ser fram emot i morgon kväll, det ska bli fantastiskt roligt att träna och umgås med alla Thorsviare och jag ser fram emot att få årets åthutning av Håkan och Carina!

Inga kommentarer: