onsdag 22 juli 2009

Semester

Härlig och lyckad kennelträff i Norberg där jag fick damma av Speja och fick tips på hur det lilla yrvädret Joy bäst ska hanteras.

Vattnet stod högt, men vi kunde ta oss vidare, ända ner till de djupa smålandsskogarna!

Där renoverades skorstenarna ordentligt. De revs och murades upp igen. Jag och hundarna höll oss dock på gräset. Jag lät dagarna gå och varierade pockebokläsning med att träna en hund i taget, två korta pass om dagen för Joy och minst ett pass om dagen för Speja. Tonvikt på långa dirigeringar med störningar och stoppsignaler för Speja (funkar grymt bra nu!) och korta koncentrationsövningar för Joy. En början till inlärning av stoppsignal hann vi också med.
Sen kom vi hem... och hundarna har fått stå tillbaka för den sista renoveringen av köket. Jag har en semestervecka kvar och då tänkte jag ta tag i hundtränandet igen!

1 kommentar:

Mattias W sa...

Undrade just vart ni tagit vägen, det var ju rätt glest mellan uppdateringarna :-)
Vi har oxå gått på semester nu, dock inte så långt ut i obygden så vi inte kan uppdatera ;-)
Hade gott!
Mattis, Humlan o Raps