onsdag 18 februari 2009

Bur eller inte bur, det är frågan?


Att en bur är bra, det vet vi redan. Nu är frågan vilken bur det ska vara och vad som fungerar och inte gör det!


I somras köpte jag en rättså behändig bur i hårt tyg, som kan fällas ihop och upp ganska enkelt och smidigt. Den tyckte jag skulle bli perfekt för valpen! Nu har jag våndats i snart en vecka och började kolla upp burar på blocket för några dagar sedan. Joy och tygbur känns på något sätt inte riktigt kompatibla. Vi snackar om valpen som hoppar in i kylen och äter broccoli. Som går fram till livsfarliga dammsugare som står på "on" och som klättrar på element som förströelse när hon blir lämnad ensam i ett tomt rum.

Joy. Tygbur. Med största sannolikhet icke kompatibelt.

Alla burar som jag vill köpa är sålda! Efter en mindre depp kom jag på att Liselotte i Örebro köpte bur till tassen när han var valpis, och att de borde ha den kvar! Nu återstår bara att se om den finns i Örebro eller i Ludvika. Det första är att föredra för i så fall kan jag hämta buren i Eskilstuna i början på mars när de lämnar redan nämnda retriever till MINA föräldrar för att de åker till tahiland. Det är härligt att man kan hjälpas åt! (vi hade gärna haft Tassen här, men med Joy och Speja så känns det som jag kanske har fullt upp! Då kan Tassen istället roa och sällskapa med mammas och pappas tax) Är buren i Ludvika får vi se om det kan lösas.

(och exakt när jag skriver det inser jag ju att jag ska till dalarna i helgen...!) Woho!

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj! Tips om det inte löser sig med buren: Vissa brukshundklubbar har gästböcker o.dyl. för medlemmarna på webben. Här på UBK kan medlemmarna bl.a. lägga in annonser om hundprylar. Jag sålde nyligen min gamla bilbur den vägen. Praktiskt!

Lycka till!

/Uppsalaflocken