måndag 16 februari 2009

All fokus på Speja

Morgonjogg/morgonpromenad 6 km.

Lunhpromenad 10 min + lek i parken.

Efter jobbet-promenad, 1 h, med sök av tennisbollar i löv, stoppsignalsbus, kampbus och skojigheter, rask takt.

Kvällspromenad, så kort som möjligt....

Idag tyckte Spjea det var kul att vara tillbaka i Stockholm. I eftermiddags tog vi en lång tur i hagaparken hon och jag. Förutom rask promenad blev det också ett litet sök där hon jobbade väldigt intensivt och fint. Det var kul att se även om det såklart var busenkelt för henne att leta upp mina två bollar när hon sett i vilket område jag var och gömde dem. Nåja, det var ju en stund sedan hon jobbade sist och det handlade mer om påminnelse och att hon skulle få jobba aktivt än att hon skulle lära sig nåt nytt.

Hela hunden var ett stort smile!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Sofy
Hörde att Vasan är på G, härligt!!! Därför får ni även vänta på lillan, ända tills på söndag!! Men ni får hålla till godo med "morsan" så länge!!
Till din fråga på min blog; vi hade med Humlan på långprommisen, Raps var rastad och låg och sov i sin bur när vi var ute! När vi sen kom hem och väckte honom var han pigg som en lärka och Humlan seg som en gummianka!
Lycka till med längdskidåkningen din hurtbulle!!

Anonym sa...

Visst är det härligt med glada vovvar! Må gott och njut av tiden tillsammans. Snart nog är det slut på friden.... :-)

/Uppsalaflocken

Anonym sa...

Passa på att njut nu med Speja :)
Lycka till på Tjejvasan!
Kram
Jill, Peter och alla fyrbenta

Anonym sa...

Jag saknar henne!!!!!!

Anonym sa...

Hej! Tänkte komma med ett litet valptips. När Speja var liten hade jag henne i gamebagen eller i en ryggsägg som var "bäddad" invändigt så att hon inte satt upprätt utan mer låg i den. Då gick det jättebra att ha både stor och liten med. Speja gick och åkte lite blandat. Ha det bra med din Speja!