fredag 5 december 2008

renovering

Speja gillar sitt liv i Enköping. Nu har hon till och med fått en egen stor låda och nästan ett helt eget rum. Tur att vi uppdaterar hemmavid vi med!

Hemma river vi kök och brottas med planeringen av detsamma samtidigt som det mesta motarbetar oss. Stambytet som vi skulle få dispens att göra i egen regi har vi fått avslag på eftersom föreningen nu plötsligt fått tummen ur och ska upphandla det till våren. Resultatet är att vi kan riva och göra all grund. Vi kan köpa det nya köket,montera ihop men inte helt sätta på plats. Vi kan dra nya rör och koppla på de gamla vattenrören. Vi kan dra ny el som inte är inkopplad på systemet. Nuvarande elledningar räcker inte till för att installera nya vitvaror. Vi kan ta bort gasspisen men får då leva med två kokplattor. Kort sagt: det går lite dåligt.
Men det är ändå bättre att ha gjort klart allt "byggarbetarjobb" till slutet på februari och ha ett färdigt om än inte inpluggat kök. Att riva kakel, slipa golv, spackla väggar och montera ihop skåp med en liten liten liten valp mitt i alltihop skulle inte kännas bra. Då kan jag leva med att allt står färdigt och är sprillans, men att jag får kika på det i väntan på att föreningen får klart med elstambyte och byte av vattenrör.
Förresten har jag dåligt samvete för att jag inte har hälsat på Speja ännu. Kanske i början av veckan som kommer? Annars så ses vi absolut den 14 december, men dit är det ju över en vecka!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sofia!
Vad kul att vi ses sen den 14:e! Jag satsar också stenhårt på korvgrillning & glögg :-) fast jag har hund att tävla med. Vi har haft en total träningspaus av lite tråkiga anledningar så jag är inte riktigt i tävlingsform. Men kul ska det bli att träffa alla!
//Susanna
ps min fodervärdskille Quling, som är efter Trolle, är helt underbar! Ska bli spännande att följa din lilla sötnos också sen :-)