onsdag 3 december 2008

Jäkla kalender!

Förra året minns jag inte vad som hände, men något var det som gjorde att vi inte kunde vara med och tävla om den gyllene anden. Gå till www.norrblom.se och klicka på kalender för mer info.

I år är Speja högdräktig (?) (höglöp, höggravid är ju ord som fungerar...) och kommer valpa nära efter det stora eventet på Wij. Så nära att hon inte ens får vara med och titta! Jag börjar så smått tro att det är en konspiration. Jag tror också att jag får be om ett datum för år 2009 ganska snart så att jag kan fetmarkera i kalendern och planera december runt det stora slaget.

Jag som älskar att tävla! Och Speja som har varit i så bra form på slutet!
Å så kan vi inte vara med!!!

Nåja, nu ska jag sluta gnälla och istället fokusera på att jag faktiskt ska åka förbi och säga hej till de som får tävla. Att jag kan äta korv och dricka glögg. Kanske slänga en dummie och önska god jul till alla härliga människor och hundar. Efter det åker jag till Storsten och kramar Speja, ger henne lunch och lyssnar på magen. Åh, jag längtar!

Inga kommentarer: