tisdag 9 december 2008

puppies

(foto Norrblom. B1 kullen, Loke/Java)

Längtan efter Speja blir inte mindre när Anita rapporterar om fosterrörelserhemsidan. Usch. Hon tror säkert att jag övergett henne. Speja alltså. Dagarna är fulla av jobb och träning och middagar och rivningsarbete som avstannat och glöggmys så jag är rädd att jag inte kommer loss i veckan trots allt.
Kan det inte vara söndag snart?
Köket:
Igår hade vi en rörmokare hemma för att kolla om vi kunde dra om vattenrören innan stambytet och förbereda. Det kunde vi inte. Tanken var ju att vi skule riva, slipa, spackla, bygga och ställa iordning och sedan invänta stambytet. På det sättet skulle det vara så gott som klart långt innan valpen kommer. Nu kanske vi får ändra planen. Rörmokaren kom med en bra synpunkt:
"Det är inte så kul att göra klart om det blir något förstört när hantverkarna är här. I ärlighetens namn är vi inte de som är mest försiktiga, går man förbi 55 gånger om dagen med verktyg kan det lätt bli att man kommer åt någonstans och det blir repor på det nya. Jag skulle vänta om jag var ni. "
Jaha. Nu har vi tänkt om lite. Vi river klart sånt vi inte behöver ha just nu, funderar vidare över kakel/färg/tapet. Inhandlar vitvaror. Letar bänkskiveleverantör. Sen inväntar vi den 9 januari. Det är datumet då alla offerter på stambyten ska vara inne till föreningen. Föreningen har som mål att dra igång så snart som möjligt efter den 9:onde och det ligger med som önskemål i offertunderlaget. Kanske, kanske, kanske kan de komma igång i januari. Jag har bönat och bett om att vår lägenhet ska ha hög prioritet när det börjar bytas stammar. Nånstans ska man ju ändå börja, varför inte hos oss!? Om vi då har spacklat och slipat väggarna kan vi sedan måla och sätta in det nya köket i mitten på februari och ändå ha det klart till valpen och Speja kommer hem. Om allt är förberett och finns på plats borde det kunna gå undan...
Jag vill verkligen inte ha igång jobbet samtidigt som jag får hem valpen o Speja. Ingen bra och lugn och trygg miljö med massa bankande och folk som jobbar i lägenheten. Samtidigt inte heller kul att iordningsställa ett nytt fint kök och så blir det repor/går sönder saker och bråk och strul med hantverkare.




Inga kommentarer: