måndag 28 september 2009

Mysigt!

Allt som oftast hamnar vi på vardagsrumsmattan.... något man får leva med när man valt att inte ha hundarna i möblerna!

Joy är bedårande gullig och har nu stärkt sina kort hos A. Han sitter allt som oftast som på bilden och myser med den lilla damen. Nio månader vuxen är hon inte alls lika "klar" som syrran Mondi som visst startat på workingtest i helgen, och det med finfint resultat. Vi säger grattis!

Jag har satt Joy i lite mer jobb nu, vi varierar promenaderna med små sök och stadgeövningar. Stoppsignalen börjar sitta, även på ca tio meters avstånd. Yay! Någon direkt apportering är det ännu inte, mer lek åt det hållet, samt att jag ställer stora krav på fotgåendet och följsamheten i förflyttningar. Om två veckor är det FART-test, vilket jag verkligen ser fram emot. Lagom till det tror jag att Joy snart går in i höglöp. Min gissning är att löpet går igång i morgon...

Speja då? Jovars, hon har det bra! På torsdag ska det tydligen jagas fågel i Gnestatrakten och pappa är stolt hundförare...

Inga kommentarer: