måndag 19 januari 2009

Direkt dumt

...är det att åka och titta på 4 veckor gamla och gudomliga valpar utan minneskort i digitalkameran. Det blir liksom jäkligt svårt att fotografera de små liven då!!!

Men. Fotobrist och snöstorm till trots var det superhärligt att få hälsa på. Speja visade att hon tyckte att det var toppen att vi kom på besök. Hon är normalt inte särskilt busig, men kelig, men idag ville hon till och med leka. "Ge mig mer uppmärksamhet och skit i de där småglinen med sylvassa tänder!" verkade hon tycka.

Valparna sov ganska mycket men var vakna då och då under korta minuter. Det tuggas, leks, kikas och kelas. Jag längtar redan till lördag då jag ska vara valpvakt. Med minneskort i kameran.

2 kommentarer:

Steelfire sa...

Åh vad mysiga de är! Jag var själv och hälsade på vår bruna labbevalp för några dagar sedan. Jag hade inte kameran med mig och hade jättesvårt för att slita mig därifrån. Vår valp är också 4 veckor och det känns som en evighet tills vi hår ta hem den! Tur att vår snälla uppfödare uppdaterar oss ofta med massa bilder.

Håll gärna utkik framöver på bloggen. Har en känsla att den komm er ändra riktning från löparblogg till valpblogg för en tid! Ha det bra!

Sofy sa...

Steelfire: vad kul, så det blir en labrador ändå!? Ska absolut kika på din sida!