söndag 14 mars 2010

Livstecken!

Idag skulle jag och Jot dragut igång vårträningen på Wij, men med finbesök från Skåne får vi skjuta upp vår kursstart. Istället för kursande gick vi långpromenad i Hagaparken på eftermiddagen, tränade stoppsignal ( som sitter även på ganska långt håll) och lite vänster och ut.

Jag längtar tills isen smälter bort!

Träning med dummy gör vi bara inomhus, jag har fortfarande inte lyckats lära Joy att det finns ett "hålla tills du blir ombedd att släppa", vilket såklart försvårar träningen. Utomhus är det boll som gäller och jag skickar henne inte särskilt ofta för att apportera, det är mer sök och stoppövningar och fotgående som tragglas.

Speja lever livets glada dagar hos mamma och pappa, och trivs dessvärre mer med livet där än med livet här med Joy. Speja har aldrig sagt ifrån mot Joys tuffa behandling och blir tryckt och dämpad - så vill jag inte se min fina bästa hund! Hon förtjänar att vara lycklig och känna sig fri coh glad och kunan ta egna initiativ när hon är på frikommando. När Joy är med går Speja istället och trycker bakom mig och tar inte för sig av livet då hon inte vill bli överfallen där jag inte kan gå emellan. Att enbart ta ut dem en och en är heller inte något som praktiskt fungerar för oss.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Vad kul med ett livstecken! :-) Jag hoppas på fler och tätare rapporter, nu när grundkursen kommer igång.

Massor av lycka till med träningen och må gott!

Åsa m. flock

ingela sa...

Å har väntat på uppdatering av din blogg. Låter som det fungerar bra nu med hundarna, jobb och alla annat! Ha de' så himla gott!